20120116

JANGAN MELAMPAU...


Dari Anas r.a katanya :
Beberapa orang sahabat Nabi SAW bertanya kepada para isteri baginda tentang amal ibadah baginda ketika sedang bersunyi diri (sendirian).
Setelah mendapat jawapan, maka di antara para sahabat itu ada yang berkata :
Aku tidak akan berkahwin!
Sebahagian lagi berkata,:
Aku tidak akan makan daging.
Yang lain pula berkata :
Aku tidak akan tidur di atas kasur (tempat ...perbaringan).
Mendengar ucapan para sahabat itu, Nabi SAW serta merta memuji Allah SWT, lalu baginda bersabda:
Bagaimanalah cara mereka berfikir sehingga mereka bercakap begini dan begitu.
Padahal aku sendiri solat, tidur, puasa, berbuka bahkan aku bernikah.
Sesiapa yang benci kepada cara hidup (sunnahku) maka dia tidak termasuk golonganku.
 
 
[HR.Bhukari]

Sumber : Jehad Fisabilillah

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum wbt,

SYUKRAN, TERIMA KASEH, THANK U kerana sudi singgah blog saya : ♥ ukhuwah-fillah ♥ mahabbah-fillah ♥ mawaddah-fillah ♥ uhibbuka-fillah ♥ . DO LEAVE UR COMMENT. Kebanyakkan post dekat sini adalah dari pelbagai sumber. Sesiapa yang ingin SHARE atau COPY, silakan. Sharing is Caring, rite? IF U DUN MIND, LEAVE UR FOOTPRINT HERE - follow blog ana ok dak?syukran. Last but not least, semoga bermanfaat :)

Salam Ukhuwah Fillah Sahabat ~~~

║▌│█│║▌║││█║▌│
PUTERI AMMAR ©