20120410

♥•♥•♥ MUNAJAT CHINTA ♥•♥•♥

•• Assalamualaikum wbt ••
 
(Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang, selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw, kaum kerabat dan para sahabat baginda)
 
 
 ♥•♥•♥ "Ya ALLAH, sesungguhnya aku memohon petunjuk dari-Mu, berilah aku pilihan yang terbaik buatku, dengan ilmu yang ada pada-Mu, dan aku memohon kekuasaan-Mu, untuk menyelesaikan urusanku dengan keizinan kudrat-Mu ••

 
♥•♥•♥ Dan aku jua memohon kepada-Mu, sebahagian dari kurniaan-Mu yang agung, kerana sesungguhnya Engkau Maha Kuasa, sedangkan diri hamba-Mu ini penuh dengan kekhilafan, dan Engkau jua Maha Mengetahui, sedangkan diri hamba-Mu ini penuh dengan kejahilan dan Engkau jualah Maha Mengetahui perkara yang ghaib, yang telah Kau tetapkan buatku ••


♥•♥•♥ Ya ALLAH,sekiranya Engkau tahu bahawa fulan/fulanah (lelaki/perempuan) itu adalah lebih baik untuk diriku, agamaku, dan kehidupanku serta lebih baik pula akibatnya di dunia dan di akhirat, maka takdirkanlah dan mudahkanlah fulan/fulanah bagiku,kemudian berkahilah aku dalam urusan jodoh ini. Dan sekiranya Engkau tahu bahawa fulan/fulanah itu, adalah lebih buruk untuk diriku, agamaku,dan kehidupanku, serta lebih buruk pula akibatnya di dunia dan di akhirat, maka jauhkanlah fulan/fulanah dariku, dan jauhkanlah aku dari urusan ini, dan takdirkanlah kebaikan untukku di mana pun. Kemudian jadikanlah aku redha menerimanya ••


♥•♥•♥ Dengan ini, aku bersujud pada-Mu, Ya ALLAH, mengharap dan merintih kepada-Mu, airmata yang mengalir ini, ku biarkan ia menitis demi mengharap kasih sayang-Mu, yang manakah terbaik buatku. Sesungguhnya hidupku dan jua matiku, adalah semuanya hanya kerana-Mu. Semga Kau mengasihani diriku yang mendambakan petunjuk-Mu, Amin.." ••

Tanda-tanda kalau dia JODOH kita itu ada dua ♥
 ♥  DIPERMUDAHKAN
 ♥ MENDEKATKAN kita kepada Allah


Jika tidak ada dua-duanya, BERMAKNA dia BUKAN JODOH kita, makanya bila tanda itu tiba, BUKANLAH MATA dan jangan terus DIBUTAKAN CINTA. PERCAYALAH pada Allah, percaya SUNGGUH-SUNGGUH, jangan ragu-ragu, jangan berprasangka, YAKINLAH dengan sepenuh hati, ketentuanNYA pasti yang TERBAIK, semoga itu membuat kamu BERLAPANG DADA dengan ketentuanNYA, inshaAllah ♥♥♥
 
 
 
sebaik-baiknya, istikharah :)
 
 
 
 
S.E.M.O.G.A. .B.E.R.M.A.N.F.A.A.T
 
 
 
 
Kredit : Asrul Watashi NO Namae, Wajah Kekasih Hati








 

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum wbt,

SYUKRAN, TERIMA KASEH, THANK U kerana sudi singgah blog saya : ♥ ukhuwah-fillah ♥ mahabbah-fillah ♥ mawaddah-fillah ♥ uhibbuka-fillah ♥ . DO LEAVE UR COMMENT. Kebanyakkan post dekat sini adalah dari pelbagai sumber. Sesiapa yang ingin SHARE atau COPY, silakan. Sharing is Caring, rite? IF U DUN MIND, LEAVE UR FOOTPRINT HERE - follow blog ana ok dak?syukran. Last but not least, semoga bermanfaat :)

Salam Ukhuwah Fillah Sahabat ~~~

║▌│█│║▌║││█║▌│
PUTERI AMMAR ©